آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳)
سرخط خبرها

انجام بیش از ۱۷ هزار پرواز از فرودگاه مشهد | کاهش ۹‌درصدی مسافر و پرواز در آذرماه

  • کد خبر: ۱۴۶۰۷۲
  • ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
انجام بیش از ۱۷ هزار پرواز از فرودگاه مشهد | کاهش ۹‌درصدی مسافر و پرواز در آذرماه
مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد از کاهش ۹‌درصدی مسافر و پرواز در آذرماه امسال ‌خبر داد.

حسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به آمار ۹ماهه میزان مسافران و پرواز‌ها در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد، اظهار کرد: در نه ماه سال ۱۴۰۱ تعداد نشست و برخاست پرواز‌های داخلی ۱۲درصد و پرواز‌های خارجی ۱۲۲درصد و همچنین اعزام و پذیرش مسافران داخلی ۴۴درصد و خارجی ۱۶۲درصد تغییر داشته است.

وی ادامه داد: در مجموع در نه ماه امسال نسبت به سال گذشته ۲۳درصد افزایش پرواز و ۵۷درصد نیز افزایش مسافر داشته‌ایم.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد درباره میزان پرواز‌های آذرماه امسال نسبت به ماه مشابه در سال گذشته، گفت: تعداد نشست و برخاست پرواز‌های داخلی منفی ۹درصد و خارجی ۴درصد و همچنین اعزام و پذیرش مسافر داخلی منفی ۹درصد و خارجی منفی ۳درصد تغییر کرده است. بنابراین، در مجموع ۱درصد کاهش پرواز و ۳درصد کاهش مسافر داشته‌ایم.

جعفری از میزان تغییرات مسافر و پرواز‌ها در آذرماه امسال نسبت به ماه گذشته نیز گفت: تعداد نشست و برخاست پرواز داخلی منفی ۹درصد و خارجی ۴درصد و همچنین اعزام و پذیرش مسافر داخلی منفی ۹درصد و خارجی منفی ۳درصد بوده که در کل ۷درصد کاهش پرواز و ۸درصد کاهش اعزام و پذیرش داشته است.

به گفته وی در مجموع پرواز‌های داخلی صورت گرفته در نه ماهه سال جاری ۱۷ هزار و ۴۶۹ پرواز داخلی با ۲ میلیون ۳۹۲ هزار و ۸۳ مسافر از مقصد فرودگاه مشهد صورت گرفته است و همچنین تعداد پرواز‌های خروجی خارجی با ۳ هزار و ۹۲۰ پرواز به‌همراه ۵۳۷ هزار و ۴۶۹ مسافر‌ بوده است.

وی همچنین اضافه کرد: ۱۷ هزار و ۵۰۹ پرواز داخلی به‌همراه ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۵۸۹ مسافر وارد مشهد شده‌اند. همچنین ۳ هزار و ۸۹۸ پرواز خارجی به‌همراه ۵۳۶ هزار و ۷۷۰ مسافر خارجی از طریق فرودگاه مشهد به این شهر سفر کرده‌اند.

جعفری گفت: در مقایسه با مدت ‌مشابه در سال گذشته باتوجه‌به کاهش میزان تقاضا و حضوری‌بودن مدارس و دانشگاه‌ها، پرواز‌ها نسبت به مدت ‌مشابه در سال گذشته ۱‌درصد کاهش یافته و از آنجایی که افزایش پرواز با اعزام و پذیرش مسافر رابطه مستقیم دارد، مسافر نیز ۳‌درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در آذر ماه امسال ۲ هزار و ۱۲۸ پرواز خروجی انجام شده که ۸۱‌درصد آن به پرواز‌های داخلی و ۱۱‌درصد آن به پرواز‌های خارجی و ۸‌درصد به پرواز‌های عتبات عالیات اختصاص یافته است.

به گفته مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد، از یک هزار و ۷۱۹ پرواز داخلی انجام‌شده به ۳۰ مسیر داخلی، بیشترین پرواز مربوط به مسیر مشهد-تهران با ۷۵۱ پرواز و ۱۰۴ هزار و ۶۵۸ نفر مسافر بوده است.

وی افزود: همچنین از ۴۰۹ پرواز خارجی انجام‌شده به ۱۵ مسیر خارجی، بیشترین پرواز مربوط به مسیر مشهد-نجف با ۱۲۶ پرواز و ۱۶ هزار و ۶۶۸ نفر مسافر بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->